Sunday 15 April 2018

BAB 2 : PENGENALAN SYARIKAT

2.1 PENGENALAN

KEJURUTERAAN TERAS SETIA merupakan syarikat bumiputera yang menjalankan kerja-kerja sivil,elektrik dan mekanikal terutamanya penghawa dingin dan pam yang mana selama ini dipelopori oleh kaum lain. Perkhidmatan adalah teras utama dalam perjalanan syarikat.

KEJURUTERAAN TERAS SETIA juga tidak hanya tertumpu kepada penawaran perkhidmatan tetapi juga penawaran produk yang berkaitan dengan perkhidmatan yang disediakan. Dengan memberikan harga yang bersesuaian serta berusaha memberikan perkhidmatan yang bermutu serta memuaskan hati pelanggan.

Malah KEJURUTERAAN TERAS SETIA juga menyahut seruan kerajaan dengan membuka peluang pekerjaan kepada masyarakat setempat dengan meningkatkan taraf kehidupan serta ekonomi. Ini merupakan satu langkah untuk meningkatkan kemahiran dengan lebih cekap serta mengurangkan kebergantungan kepada pekerja asing. Tenaga pekerja di Kejuruteraan Teras Setia adalah terlatih serta berkelayakan untuk mengendalikan setiap tugasan yang diberi.






2.2  PROFIL SYARIKAT

ENCIK MUHAMMAD IBRAHIM PIKRI BIN MUHAMMAD FARID

Jawatan                   : Pengurus Syarikat
No kad pengenalan : 910509 - 05 -5091
Kelulusan                : Diploma Kejuruteraan Elektronik (komputer)
Kemahiran              : Mekanikal dan Elektronik
Pengalaman            : Mempunyai pengalaman selama 7 tahun dalam bidang sistem
                                  Penghawa Dingin, Mekanikal dan Elektronik

ENCIK MOHD AFIZ BIN MOHD GHAZALI

Jawatan                   : Pengurus projek
No kad pengenalan : 850715 – 05 - 5023
Kelulusan                : Diploma Kejuruteraan Awam Serta Pendidikan, KUITTHO
Kemahiran              : mengurus projek pembinaan
Pengalaman            : Mempunyai pengalaman selama 14 tahun dalam bidang
                                  Pembinaan terutamanya projek pembangunan sektor kerajaan





SITI BAIZURA BINTI OSMAN

Jawatan                   :  Akauntan
No kad pengenalan : 891213 – 05 - 5390
Kelulusan                : Ijazah Sarjana Muda Ekonomi Sumber Manusia, UMS
Pengalaman            : Mempunyai pengalaman selama 4 tahun dalam bidang
                                  Perakaunan dan pentadbiran syarikat di agensi swasta


MUHAMMAD FAIZ BIN MOHD DZAHRIM

Jawatan                   :  juruteknik kanan 1
No kad pengenalan : 920509 – 05 - 5453
Kelulusan                : Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3
                                  (Penyejukbekuan dan penyamanan udara)
Pengalaman            : Mempunyai pengalaman selama 5 tahun dalam bidang
                                  Sistem Hawa Dingin, Penyejukbekuan, Mekanikal dan
                                  Elektrikal





MUHAMAD HANIF BIN AMBIA

Jawatan                   :  juruteknik kanan 2
No kad pengenalan : 960224 – 59 - 5057
Kelulusan                : Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2
Pengalaman            : 1 tahun dalam bidang sistem Hawa Dingin dan mekanikal

MOHD SHARIFFUDDIN BIN MAZLAN

Jawatan                   :  juruteknik
No kad pengenalan : 910403 – 14 - 6323
Kelulusan                : Sijil Pelajaran Malaysia
Pengalaman            : 1 tahun dalam bidang sistem Hawa Dingin

MUHAMMAD AL AMIN BIN RAHMAN

Jawatan                   :  juruteknik
No kad pengenalan : 920909 – 14 - 5511
Kelulusan                : Sijil Pelajaran Malaysia
Pengalaman            : 1 tahun dalam bidang sistem Hawa Dingin 



 

2.3 CARTA ORGANISASI



  • PENGURUS SYARIKAT (MOHD IBRAHIM PIKRI BIN MUHD FARID)
  • PENGURUS PROJEK (MOHD AFIZ BIN MOHD GHAZALI)
  • AKAUNTAN  (SITI BAIZURA BINTI OSMAN)
  •  JURUTEKNIK KANAN 1 (MUHAMMAD FAIZ BIN MOHD DZHARIM) 
  • JURUTEKNIK KANAN 2 (MUHAMMAD HANIF BIN AMBIA)
  • JURUTEKNIK (MOHD SHARIFFUDDIN BIN MAZLAN)
  • JURUTEKNIK (MUHAMMAD AL AMIN BIN RAHMAN)

 

2.4 MAKLUMAT UNTUK DIHUBUNGI

ALAMAT         : LOT 1700, JALAN SEREMBAN-TAMPIN,
                             71300 REMBAU, NEGERI SEMBILAN

NO TELEFON :  016-6604649

EMAIL              :  ktsetia@yahoo.com


2.5 VISI SYARIKAT
Untuk memberikan perkhidmatan yang berkualiti  kepada pelanggan

2.6 MISI SYARIKAT
Untuk mencapai 100% kepuasan pelanggan








2.7 OBJEKTIF SYARIKAT

·         Memberikan perkhidmatan terbaik pada harga yang berpatutan

·         Mengendalikan segala urusan mengikut tatacara syarikat yang sentiasa mengamalkan nilai murni diantara pembekal dan para pelanggan

·         Menarik pelanggan baru dari semasa ke semasa dengan hasil kerja yang dilakukan di samping mengekalkan pelanggan yang sedia ada

·         Menggunakan pelbagai jenis teknik pemasaran untuk mencapai tahap kepuasan pelanggan yang paling maksimum

·          Menangani masalah dengan cara yang konsisten
 

No comments:

Post a Comment

BAB 5 : CADANGAN DAN PENAMBAHBAIKAN

5.1 PENGENALAN Latihan industri ini amat baik untuk para pelajar kerana ianya lebih banyak memberi manfaat berbanding buruknya. Ia j...